Waarom een advertentie plaatsen een goed idee is

Een advertentie plaatsen, de mogelijkheden zijn ongekend groot! Van een reclamebord, lichtbak, billboard tot aan snelwegreclame. Je kan het zo gek niet verzinnen of dit is een type advertentie in de vorm van offline marketing. Vroeger kon je alleen bepaalde advertenties plaatsen in de krant. Tegenwoordig kan je ook daar kiezen voor een papieren of digitale variant. Hierdoor zijn de mogelijkheden voor offline marketing erg interessant en toegenomen. We gaan je vertellen waarom een advertentie op een billboard een grandioos idee is.

#1 Kies een tactische locatie

Voor een billboard heb je een aantal opties vaak om uit te kiezen. Uiteraard raden we je dan aan om een tactische plek uit te kiezen. Hoe weet je dit? Je moet uiteraard weten waar je doelgroep zich bevindt. Als je een website hebt dan kan je via Google Analytics bekijken waar je doelgroep zit. Maar ook jouw marketing of sales afdeling weet je vast wel te vertellen vanuit waar jouw klanten komen.

#2 Ontwikkel je eigen boodschap

Als je een advertentie wilt plaatsen dan kan je daar je eigen boodschap en draai aan geven. Laat jouw marketing team een goede boodschap ontwikkelen. We raden je zeker een goede call to action te maken. Wil je dat mensen langs de snelweg langs je bedrijf rijden. Dan is het zeker aan te raden.

#3 Digitaal ook mogelijk

Een billboard is tegenwoordig ook als digitale variant beschikbaar. Zo kan je super creatieve en gave content creëren. Als je dus echt wilt opvallen dan raden we je aan om een billboard te kiezen. Je boodschap moet uiteraard duidelijk en goed leesbaar zijn.

Begin vandaag nog

Wil je vandaag beginnen? Een advertentie plaatsen is helaas niet heel eenvoudig werk. Laat jouw team een goede boodschap ontwikkelen en ga niet overhaast te werk.